Test: Renault koleos energy dCi 175 4WD x-tronic initiale paris

Test

Nov začetek


 

Novi Renault koleos po vsebini – in zasnovi – s predhodnikom enakega imena nima nič več skupnega. Je namreč bratranec nissana x-traila v Renaultovi preobleki, ki ga izdelujejo v Južni Koreji. Preskusili smo koleosa v najzmogljivejši, najbolje opremljeni in tudi najdražji različici.

Koleos začenja na novo: tam, kjer se konča kadjar in kjer Renault doslej ni imel predstavnika v razredu velikih cestnih terencev. Pri Renaultu so koleosa postavili na uveljavljeno in zanesljivo tehnično osnovo – na Nissanovega x-traila, s katerim si deli platformo, pogonski sistem in motor. A na pogled se tega vsekakor ne opazi; Renaultovi oblikovalci so koleosu nadeli prepoznavno in dosledno podobo drugih renaultov.

Koleos ne pušča dvomov, kdo so njegovi glavni tekmeci: s svojimi merami, vsebino in tudi ceno meri na Hyundaijevega santa-feja, Škodinega kodiaqa, Mitsubishijevega outlanderja in še nekaj cestnih terencev podobne velikosti. Koleos se jim brez težav postavi po robu s prostornostjo, vsaj kar se tiče potniške kabine; ob kraljevsko odmerjenemu prostoru za potnika spredaj ponuja tudi veliko prostora za kolena (in glave) potnikov zadaj, le prtljažnik je dokaj plitek in zato prostorninsko skromen. Tudi dodatna sedeža v tretji vrsti, kakršne najdemo v večini tekmecev, boste v koleosu zaman iskali …

Z digitalno (a neprilagodljivo) armaturno ploščo, z velikim in pokončnim zaslonom multimedijske naprave r-link, pa tudi z udobnim položajem za volanom je koleos izza volana značilen renault, v različici initiale paris pa je tudi zelo dobro opremljen. Le z izbiro materialov in kakovostjo izdelave ne prepriča povsem – usnje na sedežih ob stiku s sredinsko konzolo škripa …

Preskusnega koleosa je poganjal Nissanov 2-litrski dizelski štirivaljnik s 130 kW in 380 Nm, ki je vsa štiri kolesa poganjal prek brezstopenjskega samodejnega menjalnik x-tronic (tudi Nissanove zasnove). Koleosov brezstopenjski menjalnik pusti presenetljivo dober vtis; trik je v programskem posegu v delovanje menjalnika, ki sicer brezstopenjskemu prenosu moči določa sedem navideznih prestav. Pri zmerni obremenitvi menjalnik deluje kot uglajen klasičen samodejni menjalnik.

Koleos je udoben potovalnik, ki se najbolje počuti pri potovalnih hitrostih na podeželskih cestah in na avtocesti; v tem okolju je motor tudi najbolj varčen. Mestna pospeševanja ali gorske hitrostne preskušnje porabo hitro dvignejo nad 9 l/100 km …

V tej pogonski kombinaciji se zna koleos spopasti tudi z brezpotjem, če to le ni prezahtevno; do hitrosti 40 km/h si lahko pomagamo s sredinsko zaporo diferenciala, pomoč pri spuščanju po strmih klancih pa boste zaman iskali. A vendarle se koleos bolje počuti na cesti, kjer prepriča s potovalnimi lastnostmi.

Ob bogati lepotni, prestižni in udobju namenjeni opremi koleos premore tudi zadovoljivo bogat paket varnostnih in voznih pripomočkov, a z večjo pomanjkljivostjo – kljub sistemu za samodejno zaviranje v sili avto nima radarskega tempomata …

Pri Renaultu so koleosa odločno usmerili v boj z glavnimi tekmeci – tudi z dosegljivo ceno. Takšen koleos, kot je na teh slikah, je lahko vaš za 38.900 evrov. A če ste le malo skromnejši pri opremi, ga dobite tudi za 35.000 evrov – to pa je tudi že bojna napoved trenutnemu prvaku tega razreda, Škodinemu kodiaqu …

Motor in prenos moči  Dizelski, štirivaljni, prostornina: 1995 cm3, največja moč: 130 kW (177 KM) pri 3750  vrt./min, največji navor: 380 Nm pri 2000 vrt./min. Prilagodljiv štirikolesni pogon, brezstopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa Dolžina: 467,3 cm, širina: 184,3 cm, višina: 167,8 cm, medosna razdalja: 270,5 cm, masa praznega vozila: 1829 kg, dovoljena skupna masa: 2300 kg, prtljažnik: 498–1706 l, posoda za gorivo: 60 l.
Zmogljivosti in poraba Največja hitrost: 201 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,5 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,8/6,2/5,9 l/100 km, izpust CO2: 156 g/km, poraba na testu: 8,9 l/100 km.
Cena Renault Nissan Slovenija: 38.900 EUR
Oblika in prostornost 4/5
+ všečna in prepoznavna podoba
+ zelo prostorna potniška kabina
– skromen prtljažnik
– nedosledna kakovost izdelave
Zmogljivost in poraba 4/5
+ zmogljiv in prožen motor
+ udoben brezstopenjski menjalnik
– precejšnja poraba goriva
Vozne lastnosti in udobje 4/5
+ udobno sedenje
+ uravnoteženo vzmetenje
– občasno glasno vzmetenje na cestnih neravninah
Varnost in oprema 3/5
+ zelo bogat paket opreme
– pomanjkljivi varnostni pripomočki
Vrednost glede na ceno 4/5
+ veliko avta za zahtevano ceno
+ konkurenčna cena v primerjavi s tekmeci

Ključne besede


renaultAMZS testRenaultkoleosRenault koleos