Audijeva serija avtomobilov z oznako Q že nekaj let pomeni njihove cestne oziroma športne terence. A z novim Q2 se stvari malo zapletejo; Q2 ni pravi cestni terenec, a tudi ni kombilimuzina ali karavan. Tržniki bi rekli, da je križanec, mi pravimo, da gre za A3 z bolj pustolovskim videzom in lastnostmi …
N ovi audi Q2 je za dobrih 20 cm krajši in za 10 cm nižji avto kot Q3, ki seveda ni pravi terenec, a tudi kombilimuzina ne. Velik del tehnike in mehanike si deli s trivratnim A3, zato stojimo za trditvijo iz uvoda; Q2 si lahko predstavljate kot A3 z malce daljšimi nogami in bolj razburljivim videzom.
Notranjost Q2 ponuja manj novega – v grobem je enaka kot v A3, le razmerja med sedežem, steklenimi površinami in armaturno ploščo so malce drugačna. Zaradi nižje bočne linije in višjega sedenja se iz Q2 dobro vidi na vse strani, a ob malce dvignjenem voznikovem sedežu tudi slabše na merilnike. A to je tudi edina pripomba na ergonomijo; vse ostalo v Q2 deluje pregledno, učinkovito, brezhibno in kakovostno.
Q2 je prijetno radodaren tudi s prostorom; že omenjeno višje in bolj pokončno sedenje zagotavlja več prostora za kolena potnikov zadaj, kot je to videti od zunaj, nadpovprečno prostoren je tudi 405-litrski prtljažnik, katerega vrata lahko po vzoru na večje audije (in za doplačilo) odpiramo tudi z zamahom noge pod odbijačem.
Preskusni Q2 je poganjal 1,4-litrski bencinski štirivaljnik s turbinskim polnilnikom TFSi (in s 110 kW ter z 250 Nm navora); posebnost motorja je samodejni odklop dveh valjev, ko motor deluje z majhno obremenitvijo, kar privarčuje nekaj goriva. Motor je odziven, v srednjem območju vrtljajev tudi zelo prožen, zelo dobro pa se ujame s 7-stopenjskim avtomatiziranim menjalnikom s-tronic. V zimskih razmerah preskusa smo motorju naračunali dokaj visoko povprečno porabo goriva 8,1 l/100 km.
Pri preskusnem Q2 je motor poganjal prednji kolesi, saj bencinskih različic s quattro pogonom še ni v Audijevi ponudbi. A tudi s prednjim pogonom se Q2 izkaže kot zelo okreten in odziven, brezkompromisen cestni avto, ki skriva svoj cestno-terenski značaj. Z zelo neposred-nim volanskim mehanizmom je natančno vodljiv, široka, kar 19-palčna kolesa pa zagotavljajo dober oprijem (a prinesejo tudi nekaj športnega neudobja).
Preskusni Q2 je bil izjemno bogato opremljen, a na Audijev način: velika večina pripomoč-kov in dodatkov je pri Q2 na voljo za doplačilo. Preskusni avto je bil opremljen z radarskim tempomatov, samodejnim zaviranjem v sili, pripomočkom za vožnjo v zastojih in aktivnim sistemom za ohranjanje voznega pasu, pa tudi z digitalnimi merilniki, projekcijskim prikazovalnikom, pametnimi LED žarometi, 19-palčnimi kolesi … Da je z opremo večjih in prestiž-nih limuzin lahko oprem-ljen tudi Q2, je seveda dobro, manj dobro pa je dejstvo, da je treba za veliko večino te opreme zelo globoko in dodatno seči v žep. To se seveda pozna na končni ceni: audi Q2 s tem motorjem, menjalnikom in osnovnim paketom opreme sport stane 31.540 evrov, ko začnemo seštevati cene dodatkov, pa pridemo na več kot 50.000 evrov. Q2 je torej všečen, trendovski in kakovostno izdelan avto z veliko sodobne tehnike in odličnimi voznimi lastnostmi – a le za tiste, ki so za avto tega razreda pripravljeni zelo globoko seči v žep.
Motor in prenos moči | Bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1395 cm3, največja moč: 110 kW (150 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 250 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 7-stopenjski avtomatiziran menjalnik. |
Mere in masa | Dolžina: 419,1 cm, širina: 179,4 cm, višina: 150,8 cm, medosna razdalja: 260,1 cm, masa praznega vozila: 1355 kg, dovoljena skupna masa: 1840 kg, prtljažnik: 405 – 1050 l, posoda za gorivo: 50 l. |
Zmogljivosti in poraba | Največja hitrost: 212 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,5 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,9/6,5/5,5 l/100 km, izpust CO2: 125 g/km, poraba na testu: 8,1 l/100 km. |
Cena | 31.540 EUR |
Oblika in prostornost 4/5 + sveža in všečna oblika + odlična ergonomija za voznika + kakovostno izdelana notranjost |
Zmogljivost in poraba 4/5 + prožen in odziven motor + zelo dober menjalnik – prevelika poraba goriva |
Vozne lastnosti in udobje 4/5 + natančna vodljivost + dobra lega na cesti – prečvrsto vzmetenje |
Varnost in oprema 3/5 + zelo bogat nabor varnostnih pripomočkov za doplačilo – skromna serijska oprema |
Vrednost glede na ceno 2/5 – dokaj visoka osnovna cena – dragi dodatki in oprema za doplačilo |