Na robu

Test

Ford edge 2.0 TDCi 154 kW sport


 

Če vam kuga ni dovolj, lahko posežete po robu. Sliši se zapleteno, a pojasnilo je povsem enostavno v povezavi s Fordovimi terenskimi avti. Poslej namreč – tudi na slovenskem trgu – kuga ni več največji Fordov terenec, temveč novi edge, v prevodu rob. Kaj zmore ameriški avto na slovenskih cestah?

Edge je res ameriški avto, toda za prodajo na stari celini so ga Fordovi tehniki kar temeljito prilagodili, še posebej podvozje in vzmetenje in ga postavili na raven, ki jo ponujajo drugi Fordovi evropski modeli. Edge se zelo dobro pelje tudi po ovinkasti cesti, nagibanje karoserije je majhno, lega na cesti je zelo zanesljiva, vodenje natančno in s kar nekaj povratnimi informacijami, prilagodljivi štirikolesni pogon zagotavlja odličen prenos moči motorja na podlago. Ja, edge je velik avto, vsaj za evropske razmere, s 4,8 metra dolžine, a nič večji kot tekmeci, s katerimi se bo boril za kupce. Z opremo sport je še posebej izstopajoč, saj to ob odločno zarisanih robovih karoserije pomeni tudi masko v črni barvi, obrobe spodnjega dela vrat, pragov in blatnikov v barvi karoserije, kar 20 palčna platišča, obenem pa tudi športno podvozje in prilagodljiv volanski mehanizem, ki ga voznik lahko tudi nastavlja.

Zunanjo velikost edge upraviči tudi s prostorno potniško kabino, v kateri je tudi na zadnjih sedežih dovolj prostora za kolena visokoraslih potnikov, po višini pa tudi ni nobenih težav s prostorom. A ker tudi pri Fordu ne zmorejo prostorskih čudežev, to pomeni za tako velik avto dokaj nizek prtljažnik z visokim nakladalnim robom in enostavnim prevračanjem asimetrično deljenega naslona zadnje klopi, ki se prevrača ob pomoči gumbov v prtljažniku.

Voznikovo delovno okolje je pregledno in urejeno. Na sredini armaturne plošče ima osrednje mesto 8 palčni zaslon z navigacijo in sync 2 uporabniškim vmesnikom. Klimatska naprava je zmogljiva, rež za dovod zraka pa ni mogoče ročno zapreti, niti ni mogoče usmerjati zraka, ker je vse avtomatizirano. Zelo dobra sta prednja sedeža, še zlasti, če sta iz alkantare, za kar pa je treba doplačati 2550 evrov, a ta cena vključuje tudi električno nastavljanje.

Edge je pri nas na voljo zgolj z 2-litrskim dizelskim motorjem, ki v kombinaciji s 6-stopenjskim avtomatiziranim menjalnikom z dvojno sklopko zmore 154 kW (210 KM). Kombinacija se je izkazala za zelo dobro usklajeno, tako da je možnost ročnega prestavljanja z obvolanskima ročica skoraj odveč. V športnem programu je menjalnik namreč dobro kos tudi športni vožnji, saj prestavlja pravočasno in hitro, v običajnem programu pa deluje uglajeno.

Teža avta skoraj 2 toni se pozna pri porabi goriva, saj je bilo naše povprečje 9,4 l/100 km, za porabo pod 8 litri na 100 km pa je treba imeti res nežno nogo na pedalu za plin.

Edge sport stane dobrih 50.000 evrov, dodatno pa je treba seči na bančni račun za dokup raznih elektronskih naprav, tudi radarskega tempomata, ki ne deluje do zaustavitve. Zanimiva možnost je za 370 evrov nakup prednje kamere, ki olajša manevriranje.

Edge je res na robu prestižnih terencev, ki jih izziva s svojimi zmogljivostmi, opremo in tudi ceno, manjka pa mu ugleda. To je za marsikoga najbolj pomembno, za tiste, ki jim ni, pa edge ponuja dobro izbiro.

Motor in prenos moči Dizelski, štirivaljni, prostornina: 1997 cm³, največja moč: 154 kW (210 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 450 Nm pri 2000 vrt./min. Stalen štirikolesni pogon, avtomatiziran 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko.
Mere in masa Dolžina: 480,8 cm, širina: 188 cm, višina: 170,7 cm, medosna razdalja: 284,8 cm, masa praznega vozila: 1949 kg, dovoljena skupna masa: 2555 kg, prtljažnik: 602 l, posoda za gorivo: 72 l.
Zmogljivosti Največja hitrost: 203 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,4 s, normna poraba goriva: zunaj mesta/mesto/kombinirano: 6,5/5,5/5,9 l na 100 km, izpust CO2: 149 g/km, poraba na testu: 9,4 l/100 km.
Cena Summit motors Ljubljana: 50.850 EUR
oblika in prostornost 4/5
+ vpadljiva oblika
+ prostorna potniška kabina
+ povečevanje prtljažnika
– velikost prtljažnika
– visok nakladalni rob prtljažnika
zmogljivost in poraba 3/5
+ zmogljivost in prožnost motorja
+ učinkovit samodejni menjalnik
– (pre)velika poraba goriva
vozne lastnosti in udobje 4/5
+ odličen prenos moči na cesto
+ lega na cesti in vodljivost
+ majhno nagibanje karoserije
– (ne)učinkovitost blaženja na slabih cestah
varnost in oprema 3/5
+ temeljita varnostna oprema
– asistenčni sistemi za doplačilo
vrednost glede na ceno 3/5
+ sprejemljiva cena glede na lastnosti in opremo

Ključne besede


FordTest avtaEdge