Kljub razvoju in razmahu električnih, hibridnih in ostalih alternativnih pogonskih tehnologij avtomobilski izdelovalci še vedno razvijajo tudi klasične motorje z notranjim zgorevanjem. Ti postajajo vse bolj učinkoviti, a tudi vse bolj zmogljivi. Svoje novosti so tako pred kratkim predstavili pri BMW, Fordu, Porscheju in Volkswagnu.
Novi BMW dizelski 6-valjnik s štirimi turbinskimi polnilniki
BMW v svoji ponudbi že nekaj let nima več osemvaljnega dizelskega motorja, a kar tako ne bodo izstopili iz boja za najzmogljivejši dizelski avto. Z novim 3-litrskim dizelskim šestvaljnikom se želijo postaviti ob bok novemu Audijevemu osemvaljnemu dizelskemu motorju, o katerem obširneje pišemo v poročilu s prve vožnje novega audija SQ7.
Novi 3-litrski vrstni šestvaljnik temelji na dosedanjem motorju s tremi turbinskimi polnilniki, ki poganja številne zmogljive dizelske avtomobile te bavarske znamke – med njimi serijo 7, X5 in X6. Bistvena novost pri novem motorju so štirje turbinski polnilniki – dva delujeta pri nižjem tlaku izpušnih plinov, dva pa pri višjem. S tem so pri BMW še razširili uporabno območje motornih vrtljajev; 90 odstotkov razpoložljivega navora je na voljo v območju med 1600 in 4100 vrt/min, 80 odstotkov razpoložljive moči pa v območju med 3000 in 5000 vrt/min. Novi motor ima največjo moč 294 kW (400 KM) in največji navor 760 Nm. Najprej ga bodo vgradili v limuzino serije 7, za katero obljubljajo pospešek do 100 km/h v le 4,6 sekunde, pozneje bo motor na voljo tudi v X5, X6 in prihajajočem X7.
Ecoblue – novi Fordov 2-litrski dizelski motor
Pri fordu so prenovili svojega dostavnika transita, med večjimi novostmi pa je tudi nov 2-litrski dizelski štirivaljnik. Motor z oznako ecoblue bo v prodajnem programu zamenjal dosedanji 2,2-litrski motor, najprej pa ga bodo začeli vgrajevati v že omenjenega transita.
V primerjavi s predhodnikom so novemu motorju zmanjšali prostornino in ga opremili z novim visokotlačnim sistemom vbrizga z večjim tlakom in novimi vbrizgalnimi šobami. Nov je tudi turbinski polnilnik; turbina je narejena iz novih materialov in manjša kot doslej, kar pomeni večjo odzivnost, s tem pa tudi večji navor pri nižjih motornih vrtljajih. V najmočnejši različici ima motor 340 Nm navora, ki je na voljo že pri izjemno nizkih 1250 vrt/min. V primerjavi s predhodnikom so dosegli za 13 odstotkov manjšo porabo goriva in za 4 odstotke manjšo glasnost motorja, hkrati pa ima novi Fordov motor tudi čistejši izpuh – motor je opremljen s sistemom za naknadno čiščenje izpušnih plinov ob pomoči SCR katalizatorja z vbrizgavanjem dodatka adblue.
Sprva bo motor na voljo v že omenjenih Fordovih dostavnikih (v tovorni različici in v različici za prevoz potnikov) v različicah s 77 (105 KM), 96 (130 KM) in 125 kW (170 KM), pozneje pa tudi v zmogljivejših različicah z močmi prek 150 kW, ki bodo namenjene Fordovim osebnim avtom.
Hkrati z novim motorjem so pri Fordu potrdili, da razvijajo tudi nov 1,5-litrski dizelski ecoblue motor.
Manj prostornine, več moči – Porsche V8 biturbo
Pri Porscheju so objavili, da so prevzeli razvojne naloge za novi koncernski bencinski osemvaljni motor. Najprej bo novi V8 na voljo v novi generaciji športne limuzine porsche panamera, pozneje pa bo motor na voljo tudi zmogljivim audijem in bentleyem.
Novi osemvaljnik temelji na 3-litrskem bencinskem V6 motorju, ki ga poznamo iz panamere, cayenna in macana. Osemvaljnik ima prostornino 4 litre, v prodajnem programu pa bo zamenjal dosedanji 4,8-litrski V8 motor. Motor je opremljen z dvema turbinskima polnilnikoma s twinscroll tehnologijo oziroma dvojnim dovodom zraka, ki sta nameščena med obe vrsti valjev; zmore 404 kW (550 KM) pri 5750 vrt/min in ima 770 Nm navora v območju med 1960 in 4500 vrt/min. Motor je opremljen s tehnologijo odklopa polovice valjev, ki ob delni obremenitvi prinese precej prihranka pri porabi goriva. Motor je zasnovan tudi za kombiniranje z električnimi motorji oziroma za hibridne pogonske sisteme.
Novi Volkswagnov motor 1.5 TSI
Pri Volkswagnu očitno ne sledijo več smernicam zmanjševanja motorne prostornine oziroma downsizinga; naslednik priljubljenega 1,4-litrskega bencinskega TSI štirivaljnika bo imel prostornino 1,5 litra. Jeseni, ko bo prvič zapeljal na ceste, bo na voljo v različicah s 96 in 110 kW.
Ob malce večji prostornini so Volkswagnovi inženirji motor posodobili s precej večjim kompresijskim razmerjem 12,5 : 1, ki omogoča delovanje v Millerjevem ciklu, s tem pa prihranek pri porabi goriva. Motor ima tudi nov turbinski polnilnik z električno prilagodljivimi dovodnimi lopaticami, izboljšali so vbrizg goriva prek sistema skupnega dovoda in povečali vbrizgalni tlak na 350 barov. Tudi novi motor ima vgrajen sistem odklopa dveh valjev pri delni obremenitvi motorja, izboljšali pa so tudi hlajenje. Vse skupaj pomeni za do liter goriva na 100 kilometrov manjšo porabo goriva in večjo prožnost – največji navor je namreč na voljo že pri nizkih 1300 vrtljajih na minuto.