Težko je zadovoljiti vse zahteve, a zdi se - tako vsaj kažejo prodajne številke - da je Volkswagnu že pred časom s californio uspelo narediti zmagovalnega križanca, ki avtomobilsko potovalno hitrost in vsakdanjo uporabnost združuje s štirimi posteljami oziroma (skoraj) čisto pravim bivalnim udobjem avtodoma. Nova digitalna in elektrificirana california priljubljenost dviguje na novo raven.
Prvič v zgodovini bo ta legendarni avtomobilski bivak s šotorsko mansardo ponudil še vse najnovejše digitalne storitve, celovit nabor aktivnih vozniških pomagal in še električni priključek s hibridnim pogonom, da bo na družinskih ekspedicijah mogoče v tišini zapeljati tudi v tista mestna jedra, kamor druge dizelske hiše na kolesih zaradi izpustov in velikosti ne morejo. Zato nova california zadovolji tako širok krog uporabnikov; razvaja vse, ki cenijo potovalno udobje, a tudi tiste, ki želijo preproste in nezahtevne vožnje brez omejevanja svobode.
Leta 1955 so postavili temelje kultnemu avtodomu
Zgodovina avtodomov je pri Volkswagnu bogata; že daljnega leta 1955 so v sodelovanju z nemškim podjetjem Westfalia ponudili prvi avtodom T1 westfalia in skozi desetletja sodelovanje nadgrajevali vse do leta 2005 in modela T4 westfalia california. Sodelovanje med podjetjema se je končalo, ko je podjetje Westfalia kupil oziroma prevzel DaimlerChrysler. Zato so pri Volkswagnu sami zavihali rokave in na osnovi takratnega transporterja naredili prvo "svojo" californio.
Še bolj prilagodljiv tloris
Za osnovo novi californii tako kot vselej služi transporter v svoji najbogatejši različici multivan. Nova california je že serijsko opremljena s parom drsnih vrat, s čimer je postala še uporabnejša. Ob dodatnih vratih na sovoznikovi strani je povsem na novo zasnovana kuhinjska niša, ki vključuje plinsko kuhalno ploščo in pomivalno korito. Pomembna novost je, da je zdaj hladilnik dosegljiv tudi od zunaj, kar še izdatno poveča udobnost bivanja. Pri Volkswagnu so se poslovili od mehanske ročne zavore in s tem olajšali prehod med voznikovim in sovoznikovim sedežem. V drugi vrsti ni več klopi, ampak so individualno pomični in odstranljivi sedeži, s čimer se zlahka napravi prostor za prevoz daljših predmetov, denimo jadralne deske ali manjšega čolna.
Streho - spalnico za dve osebi, ki vključuje veliko prednje okno in dve manjši (vsa serijsko opremljena z mrežami proti mrčesu) - se dviguje ročno, za doplačilo je na voljo električni pomik. Odvisno od različice oziroma konfiguracije je v bivalnem delu zadaj spalni prostor velikosti 1,98 x 1,33 metra.
Upravljanje s funkcijami avtodoma je zdaj mogoče prek mobilne aplikacije, prek osrednjega zaslona v armaturni plošči in pa prek nove krmilne enote nameščene na C stebričku znotraj bivalnega prostora.
Pri Volkswagnu se sicer zavedajo, da nova california ni popoln avtodom - predvsem manjkata integrirano stranišče in kopalnica s tušem (čeprav ju je mogoče dodati v prenosni obliki), a po drugi strani zatrjujejo, da je california dovolj okretna in uporabna tudi za vsakdanje vožnje in opravila.
Hkrati izpostavljajo bogato motorno paleto - poleg že znanih bencinskih in dizelskih motorjev (2.0 TSI in 2.0 TDI) bo na voljo tudi priključno-hibridni pogonski sistem s 178 kW, ki poganja vsa štiri kolesa in ima skoraj 100 km električnega dosega.
Pod črto …
Okusi so različni in tudi v pri avtodomih ni nič drugače. Morda z zasnovo california koga ne očara, a če vaša potovanja vključujejo dolge vožnje, potem boljše kombinacije skoraj ni. Sodobni motorji, samodejni menjalnik ter po novem priključni hibrid v kombinaciji s štirikolesnim pogonom so zagotovilo, da je nova california pripravljena na vse - kratke vožnje po vsakodnevnih opravkih ali dolga počitniška popotovanja.
Volkswagen california
- štirikolesni pogon za še večjo uporabnost predvsem pozimi
- v dolžino je od predhodnice daljša skoraj 27 cm
- z višino ne presega 2 metra, zato je mogoče z njo tudi v podzemne garaže
- dvobarvna kombinacija spominja na ikonične modele
- na voljo v treh različicah - beach, coast in ocean
- streha - spalnica za dve osebi - se dvigne ročno ali električno
- senčnik (tendo) je zaradi dodatnih drsnih vrat mogoče razgrniti na obeh straneh
- možnost priklopa prikolice nosilnosti do dveh ton
Sebastjan Plevnjak