Raznolikost

Prvi pogled

Nova ford fiesta


 

"Gremo naprej" so pri Fordu poimenovali svojo prireditev, na kateri so predstavili nekatere svoje usmeritve v prihodnosti kot so električni in samodejno vozeči avti. A osrednja pozornost je bila namenjena povsem klasičnemu avtu: novi fiesti.

Kako tudi ne bi bila, saj je fiesta najpomembnejši del Fordove novejše evropske zgodovine. Fiesta je bila namreč letos stara 40 let, doslej so naredili 17 milijonov avtov. Tudi sedanja generacija fieste je še vedno zelo priljubljena pri kupcih, zato so imeli pri Fordu kar težko nalogo, kako fiesto še izboljšati. Odločili so se za nekaj neobičajnih potez, ki pa se zdijo dokaj smiselne. Prva je nedvomno ta, da sedanje oblike avtomobila niso radikalno spreminjali. Tako je nova fiesta še naprej prepoznavna po svojih obrisih, bistveno drugačna pa je v podrobnostih. Avto je ostal praktično enako prostoren, saj so medosno razdaljo povečali vsega za 4 milimetre. A praktično enaka medosna razdalja še ne pomeni, da je nova fiesta tudi enako velika kot sedanja: v dolžino je avto zrasel za 7 cm, tako da je zdaj dolg 403 cm – tudi nova fiesta je tako presegla mejo štirih metrov. Podaljšek gre na račun bolj položnega in daljšega prednjega dela avta. Ta je na voljo kar v štirih različicah, saj ima nova fiesta različne prednje maske in tudi različne prednje odbijače z različno postavljenimi meglenkami glede na opremo. Ob opremah titanium in ST line bo tudi nova fiesta po vzoru na druge Fordove modele na voljo v prestižni različici vignale. Četrta različica nove fieste pa se odziva na vse večjo priljubljenost križancev z različico active. Ta je sicer le 1,8 cm višje odmaknjena od tal, a za bolj robusten videz ima dodane plastične obrobe okrog odprtin za kolesa in na pragovih, prav tako pa ima vgrajena strešna nosilca. Fiesta active pa ne bo osamljena različica, saj so pri Fordu napovedali, da bodo poslej tudi drugi njegovi modeli imeli takšne nekoliko dvignjene različice. Bolj enotno je oblikovan zadnji del avta z vzdolžno postavljenimi predeljenimi lučmi v LED tehniki, v zadnjem odbijaču pa sta še dva odsevnika. V potniški kabini ima osrednje mesto visoko postavljen sredinski zaslon, prek katerega poteka upravljanje sync 3 multimedijskega sistema, ki veliko pozornost namenja glasovnemu upravljanju, zato ima nova fiesta na sredinski konzoli bistveno manj gumbov kot njena predhodnica. Pri parkirni zavori pa so ostali pri klasični rešitvi z ročno zavoro. Zasnova podvozja je ostala nespremenjena, toda z različnimi izboljšavami so dosegli, da bo vožnja z novo fiesto še bolj dinamična kot doslej. Tako so prednjo medkolesno razdaljo povečali za 3 cm, zadnjo za 1 cm, kar pripomore ne le k dinamičnejšemu videzu, temveč tudi k še boljšim voznim lastnostim. Izboljšali so volanski mehanizem in odzivnost podvozja, kolesa so večja – 18 palčna, zavore so učinkovitejše. Potniško kabino so bolje zatesnili, kar pripomore k tišji vožnji.

Največji napredek je nova fiesta dosegla pri asistenčnih sistemih. Če je sedanja fiesta praktično brez njih, bodo v novi na voljo praktično vsi sistemi, ki jih poznamo iz večjih Fordovih modelov. Omeniti velja sistem za prepoznavanje pešcev, ki deluje tudi ponoči na dolžini do 130 metrov in pa sistem za pomoč pri parkiranju, ki tudi samodejno zavre, če voznik ne zavre pravočasno.

Pri motorjih bo imel osrednje mesto trivaljni litrski ecoboost turbo bencinski motor v treh različicah od 74 do 103 kW. Ta bo leta 2018 na voljo tudi v različici z odklopom prvega valja, ko bo voznik umaknil nogo s pedala za plin. Na voljo bo tudi 1,1-litrski trivaljni bencinski motor brez turbinskega polnilnika z 51 ali 62 kW, za ljubitelje dizelski motorjev pa bo na voljo 1,5-litrski motor z različnimi zmogljivostmi – najmočnejši bo zmogel 88 kW. Nova fiesta bo – tudi na slovenski – trg zapeljala junija prihodnje leto.

Nova ford fiesta
- 7 cm daljša kot sedanja fiesta
- enaka prostornost
- obsežen nabor asistenčnih naprav
- na trgu junija prihodnje leto

Ključne besede


Fordprvi pogledFiesta