Land rover je tudi v Sloveniji uradno predstavil naslednika svojega najbolj znanega terenca, legendarne ikone brezpotji - defenderja.
Mere in terenske zmogljivosti
defender 90 | defender 100 | |
dolžina | 432,3 cm | 475,8 cm |
širina | 210,5 cm | 210,5 cm |
višina | 197,4 cm | 196,7 cm |
nosilnost | 810 kg | 900 kg |
vstopni kot | 38° | 38° |
izstopni kot | 40° | 40° |
prevojni kot | 31° | 28° |
največji naklon | 45° | 45° |
bredenje vode | 90 cm | 90 cm |
oddaljenost od tal | 29,1 cm | 29,1 cm |
Novi defender se bo prvič v svoji 70-letni zgodovini z najzahtevnejšimi tereni spopadal z lahko aluminijasto samonosno karoserijo, posamično vpetimi kolesi, prilagodljivim zračnim vzmetenjem in elektronskim nadzorom štirikolesnega pogona. Ključno vprašanje - na katerega bomo lahko odgovorili šele, ko ga preizkusimo na skalah, v blatu in strmini - pa je ali je ob vsej digitalizaciji, brez letvaste šasije in togih prem ostal pravi kleni terenski stroj za najtežje podvige avtomobilskega alpinizma.
Čvrsta, lahka aluminijasta zasnova
Inženirji zagotavljajo, da je defenderjeva karoserija, zasnovana po novi arhitekturi (D7x), kar trikrat močnejša oziroma čvrstejša od karoserij cestnih terencev oziroma trša in močnejša od tradicionalnih okvirjev. Avto naj bi s svojo zasnovo, zmogljivim podvozjem in štirikolesnim pogonom, ki podlago “bere” z novo generacijo sistema terrain response 2 zmogel najbolj ekstremne obremenitve.
Novi defender zmore navzgor in navzdol preplezati 45-stopinjsko strmino in prebresti skoraj meter globoko vodo (90 cm). Nov terenski program wade samodejno prilagodi oddaljenost - dvigne za dodatnih 14,5 cm - vozila od tal glede na zahtevnost podlage. Defender nove generacije ostaja pravi silak, saj ima skoraj tono nosilnosti (900 kg) in lahko vleče 3,5 tone težko prikolico. Markantnemu videzu ne gre kaj dosti očitati in s kopico skrbno oblikovanih podrobnosti oziroma možnostjo izbire različnih terenskih dodatkov obljublja precej vozniške svobode. A prvi stik s terenskim lordom v zloščenem salonu ob pogledu na nekatere plastične obloge in zmehčane linije ter velika, široka kolesa pušča malce dvoma v bit tiste najbolj surove klenosti.
Oprijem: digitalizacija mehanike
Defenderju veliko oprijema omogoča stalni štirikolesni pogon, ki moč in navor na kolesa prenaša preko samodejnega menjalnik z reduktorjem ter prilagodljivim sredinskim diferencialom (zapora). Za najzahtevnejšim voznikom je za tiste najtežje vozne pogoje na voljo še opcijski active blocking samozaporni zadnji diferencial. Voznik lahko vse nastavitve pogona prepusti sistemu Terrain response 2, ki ima tudi program auto. Takrat umetna inteligenca razporeja navor in hkrati poskrbi tudi za vklop ustreznih funkcij ter nastavitev pogona glede na dogajanje pod kolesi. |
Zmogljiv vsekakor, a bližje urbanemu svetu kot nekoč
Pri Land roverju zagotavljajo, da so v treh letih razvoj opravili več kot 62.000 inženirskih preskusov in od tod samozavest o najbolj čvrsto grajenem terencu te znamke. A množice zaslonov, pa zračne blazine na posamičnih obesah koles, pa ravno dno prilagojeno tudi večji električni shrambi, dajejo vtis, da novi rod terenske ikone bolj kot težka tlaka ekspedicijskih odprav ali službovanje v deželah kjer so ceste v resnici še poti, kljub vsemu bolj zanima urbani svet.
Robustno sodoben
Se pa novi defender ponaša z veliko bolj sodobno in udobno notranjostjo, celovito digitalno opremo za sodobno komunikacijo, z aktivnimi vozniškimi pripomočki in boljšimi voznimi lastnostmi na asfaltnih cestah. Zanimiv je tudi tloris kabine, saj je na voljo s petimi, šestimi in sedmimi sedeži. Od zasedenosti kabine pa je odvisna tudi prostornina prtljažnika, ki ponuja od 1075 litrov do skoraj 2,4 kubičnega metra (2.380 litrov) prostora. Kompaktni defender 90 bo na 4,3 metra dolžine ponujal šest sedežev. K moderni robustnosti sodi tudi električno pomična vlečna kljuka, ki se izpod zadnjega odbijača prikaže s pritiskom na stikalo.
Dizel, bencin in elektrika
Novi defender bo na voljo v krajši 3-vratni (oznaka 90) in daljši 5-vratni (oznaka 110) različici s prilagodljivo postavitvijo sedežev (5+2). Defenderja lahko poganjata dva različno močna (D200 in D240) dvolitrskega biturbo dizelskega motorja s 147 in 176 kW ali dva prisilno polnjena bencinska motorja - dvolitrski štrivaljnik (P300) z 220 kW in trilitrski šestvaljnik (P400) z 294 kW ter tehnologijo blagega hibrida. Pozneje bo na voljo še priključni hibrid.
Motorji
Motor | D200 | D240 | P300 | P400 MHEV |
prostornina | 1999 cm3 | 1999 cm3 | 1997 cm3 | 2996 cm3 |
moč | 147 kW (200KM) | 147 kW (200KM) | 220 kW (300KM) | 294 kW (400KM) |
navor | 430 Nm | 430 Nm | 400 Nm | 550 Nm |
št. valjev | 4 | 4 | 4 | 6 |
zasnova | vrstni | vrstni | vrstni | vrstni |
največja hitrost | 175 km/h | 188 km/h | 191 km/h | 208km/h |
pospeški od 0 do 100 km/h | 10,3 s | 9,1 s | 8,1 s | 6,1 s |
Je to še vedno avtomobilski Masaj ali Aboridžin?
Ne moremo se znebiti občutka, da je novi defender v resnici terensko nadpovprečno zmogljiv cestni terenec za aktivne ljudi, ki včasih zavijejo tudi v kašno resnejšo strmino ali si zaželijo nekoliko daljšega “overland” potovanja od asfalta do obiska sipin v Maroku. Defender kot smo ga poznali v izvirniku se je na asfaltu počutil kot tujec. Zaživel je tam, kjer je na digitalnih zasloni zmanjkalo rdečih črt in vozil naprej tudi, ko je jekleni odbijač izruval kakšen star štor. Nekoč je defender bil avtomobilski državljan divjine. Steze in poti je obvladal kot, da bi ga naredili in vzgojili staroselci ter posvetili vrači. Novega defenderja pa si ne predstavljamo v kakšni zasilni garaži afriške vasi, kjer se je večino terenskih brazgotin popravilo z veliko improvizacije, kladivom, starim varilnim aparatom, doma narejenimi tesnili in desetimi ključi. Ravno tako ga ne vidimo v vojaški kamuflažni suknji z velikimi antenami in nosilcem za mitraljez nad sedeži. Bi novi defender z vso napredno elektroniko res zmogel kljubovati mučenju tehnike v legendarni Camel Trophy preizkušnji? Bo torej novinec res zmogel vse bitke slavnega imena ali pa ga v resnici preteklost sploh ne zanima?
Foto: novi defender v svetu onstran robnikov