AMZS test 32 zimskih pnevmatik dveh dimenzij

Pnevmatike

V zahtevnih razmerah se pokažejo razlike


 

Kdo bi vedel, kakšna bo letošnja zima: kako radodarna bo s snegom, kolikokrat bo padal, kakšne bodo temperature. Vremenoslovci se včasih zmotijo v svojih napovedih še za krajša obdobja, zato od njih ne gre niti zahtevati, niti pričakovati, da bi znali napovedati vremenske razmere za celo zimo. In ker ne vemo, kakšna bo zima, moramo vozniki svoje avtomobile primerno opremiti za zahtevne zimske vozne razmere; kaj zahtevne, temveč najzahtevnejše, kajti prav pozimi so tako avtomobili in vozniki na najtežji preizkušnji: sneg in/ali led, mraz, veter otežijo vožnjo. Za vožnjo v najzahtevnejših razmerah mora biti avto primerno opremljen, najpomembnejše pa so pnevmatike, ki zagotavljajo edini stik avta s podlago, po kateri vozi. Če te niso ustrezne kakovosti, tudi najbolj izkušen voznik ne more storiti prav veliko, kako hitro se spreminjajo vremenske razmere pa tudi dobro vemo. Prav zato je tako pomembno, da na avto namestimo primerne zimske pnevmatike. Katere so to, smo ugotovili z AMZS testom zimskih pnevmatik, na katerem smo preskusili 32 zimskih pnevmatik dveh dimenzij: 195/65 R 15 T in 215/65 R 16 H.

Na našem testu, ki ga AMZS opravlja v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi (ADAC, ÖAMTC, TCS, ANWB) in nekaterimi porabniškimi organizacijami, smo – tako kot v preteklih letih – podrobno pregledali lastnosti zimskih pnevmatik tako na suhi kot na mokri cesti, na snegu in ledu, ugotovili smo njihovo glasnost, preverili smo njihovo obrabo oziroma število prevoženih kilometrov, pa tudi porabo goriva. Iz skupka vseh teh posamičnih ocen smo dobili skupno oceno oziroma priporočilo. Kot je že običajno, objavljamo ugotovitve v tabeli, kjer so navedene ocene za vsa ocenjevalna merila, pa tudi za posamezna ocenjevalna področja za vsako merilo. Prav zaradi obširnosti in zahtevnosti testiranja AMZS test (oziroma test avtomobilskih klubov) pnevmatik velja za najbolj verodostojnega, saj razkrije vse najpomembnejše lastnosti pnevmatik. To zahteva tudi dovolj časa za preskus vseh lastnosti pnevmatik, predvsem pa tudi prilagoditev letnim časom: in če želimo rezultate objaviti pred zimo, moramo vsaj na snegu pnevmatike preskusiti v prejšnji zimi, zato z našim testom začnemo leto dni pred objavo rezultatov. Ker vse pnevmatike za naš test kupimo v običajni prodaji, pnevmatike, ki niso na voljo za nakup ob začetku testa, ne morejo biti vključene v tokratni test.

Rezultati našega testiranja razkrivajo vse najpomembnejše lastnosti vsake pnevmatike. Najboljše ocene dobijo pnevmatike z uravnoteženimi lastnostmi na visoki ravni na vseh področjih, za vse druge opišemo, kje so njihove dobre in slabše lastnosti. Seveda na izbiro pnevmatik vpliva tudi cena, ki pa jo v našem ocenjevanju ne upoštevamo, pač pa vsakemu uporabniku prepuščamo, da se na temelju lastnosti pnevmatike in svojih zahtev in pričakovanj sam odloči, katero pnevmatiko bo izbral. Vsekakor pa velja splošna ugotovitev, da so za vožnjo v zimskih voznih razmerah primerne le kakovostne zimske pnevmatike, saj so pač prilagojene zahtevnim voznim razmeram.

Zaradi obširnosti in zahtevnosti testiranja AMZS test (oziroma test avtomobilskih klubov) pnevmatik velja za najbolj verodostojnega, saj razkrije vse najpomembnejše lastnosti pnevmatik.

Pozimi, še zlasti pa ne v snegu, naokrog praviloma ne hodimo v poletnih čevljih ali sandalih, še manj opankah, še zlasti pa ne v čevljih z gladkimi podplati. Po tej analogiji tudi ni primerno, da se pozimi vozimo z avtom, ki nima primernih zimskih pnevmatik. Res je, da je na trgu kar nekaj celoletnih pnevmatik, a o njihovih lastnostih smo že podrobneje pisali: primerne so predvsem za tiste, ki se pozimi malo vozijo, predvsem pa se lahko izognejo vožnji v zahtevnejših razmerah. Za vse avtomobile, ki morajo vsak dan na cesto, pa so zimske pnevmatike nepogrešljive – tako zaradi varnosti voznika in potnikov v avtu kot tudi vseh drugih udeležencev v prometu.

Vsekakor še velja splošna ugotovitev, da so za vožnjo v zimskih voznih razmerah primerne le kakovostne zimske pnevmatike, saj so pač prilagojene zahtevnim voznim razmeram.

Dimenzija 195/65 R 15 T

V dimenziji 195/65 R 15 T – to je dimenzija, v kateri se proda največ zimskih pnevmatik, saj pnevmatike te velikosti uporablja veliko avtomobilov nižjega srednjega razreda vključno z volkswagnom golfom, ki je bil naš preskusni avto – smo preverili lastnosti 16 pnevmatik. Tri so dobile oceno dobro in je njihova uporaba zelo priporočljiva zaradi uravnoteženih lastnosti na visoki ravni na vseh področjih. 12 pnevmatik je dobilo oceno zadovoljivo, njihova uporaba je priporočljiva, saj gre za kakovostne pnevmatike, ki pa so pri določenih lastnostnih nekoliko slabše od najboljših. Le ena pnevmatika je dobila oceno pomanjkljivo zaradi slabših lastnosti na enem izmed ocenjevalnih področij. Nobena pnevmatika ni dobila ocene slabo, a to še ne pomeni, da na trgu ni takšnih pnevmatik. Še zlasti z daljnega vzhoda je na evropskem trgu veliko izdelkov vprašljive kakovosti, ki jih izdelovalci tudi zelo hitro spreminjajo, kar otežkoča njihovo preverjanje.


Na našem tokratnem testu so se v tej dimenziji najbolje izkazale nova Continentalova pnevmatika wintercontact TS 860, esa+ tecar super grip 9 in kleber krisalp HP3. Continentalova pnevmatika je bila prvič na našem testu in je dokazala uravnoteženost v vseh lastnostih na zelo visoki ravni, s čimer nadaljuje tradicijo svoje predhodnice. Wintercontact je pnevmatika uveljavljene in priznane znamke Continental, povsem drugače pa je z drugima dvema pnevmatikama, ki sta tudi dobili oceno dobro. Pnevmatiko super grip 9 je namreč razvil in jo tudi izdeluje Goodyear za zvezo švicarskih avtomobilskih serviserjev, presenetljivo pa je, da se je pnevmatika super grip izkazala za boljšo kot Goodyearova lastna zimska pnevmatika, prav tako pa tudi kot Dunlopova pnevmatika – Dunlop je namreč druga uveljavljena znamka koncerna Goodyear. Zelo podobno velja za Kleberjevo pnevmatiko krisalp HP3. Kleber je namreč znamka v koncernu Michelin, kjer bi boljše lastnosti pričakovali od pnevmatike prve znamke Michelin. Toda ne: Kleberjeva krisalp HP3 je bila prepričljivejša od Michelinove alpin 5, razlika pa je zlasti opazna pri lastnostih na snegu.


V dimenziji 195/65 R 15 T – to je dimenzija, v kateri se proda največ zimskih pnevmatik, saj pnevmatike te velikosti uporablja veliko avtomobilov nižjega srednjega razreda vključno z volkswagnom golfom, ki je bil naš preskusni avto – smo preverili lastnosti 16 pnevmatik.

Pri pnevmatikah z oceno zadovoljivo sta le dve pnevmatiki to oceno dobili zaradi lažjih slabosti zgolj pri enem ocenjevalnem merilu. To sta že omenjeni Dunlopova pnevmatika winter response 2 zaradi lastnosti na suhi cesti in Goodyearova ultragrip 9 zaradi lastnosti na snegu. Vseh ostalih deset pnevmatik ima lažje slabosti najmanj na dveh ocenjevalnih področjih. Med temi je tudi Savina pnevmatika eskimo S3+, pri kateri so se tudi tokrat pokazale nekoliko slabše lastnosti na suhi in mokri cesti, a tudi zelo dobre lastnosti na snegu. Na snegu se je sicer najbolje izkazala Nokianova pnevmatika WR D4, pri kateri so spremenili gumeno zmes in jo optimizirali za oprijem na snegu na račun nekoliko slabših lastnosti na mokrem. Dokaj nizko je Michelinova pnevmatika alpin 5. Dimenzija 195/65 R 15 je najmanjša dimenzija za alpin 5, kajti v manjših dimenzijah Michelin ponuja pnevmatiko alpin 4. Michelin alpin 5 se je tudi tokrat izkazala z najmanjšo obrabo, presenetljivo pa je bila velika njena poraba goriva – najvišja med vsemi pnevmatikami v tej dimenziji. Razlika v porabi goriva je med najbolj in najmanj varčno pnevmatiko 3 decilitre na 100 km oziroma 5 odstotkov. Še nekaj besed o Aeolusovi pnevmatiki: gre za pnevmatiko kitajskega gumarskega koncerna, ki je lastnik Pirellija in prenos tehnologije je že viden, saj se je Aeolusova pnevmatika izkazala s solidnimi lastnostmi. Primerjava s Pirellijevo pnevmatiko ni bila mogoča, ker nova Pirellijeva zimska pnevmatika cinturato winter ni bila na voljo za nakup za naš test, prav tako kot ne naslednica Bridgestonove pnevmatike LM 001.

Oceno pomanjkljivo je dobila Semperitova pnevmatika master-grip 2 zaradi dokaj slabih lastnosti na suhi cesti.

Dimenzija 215/65 R 16 H

V dimenziji 215/65 R 16 H smo prav tako preskusili 16 pnevmatik. Gre za dimenzijo, ki jo uporablja zelo veliko cestnih terencev, med njimi tudi volkswagen tiguan, ki je bil tudi naš preskusni avto.
Zgolj ena pnevmatika je dobila ocena dobro in je njena uporaba zelo priporočljiva. Kar 14 pnevmatik je dobilo oceno zadovoljivo, ena pnevmatika pa je dobila oceno slabo in njene uporabe ne priporočamo.

Oceno dobro je dobila Dunlopova pnevmatika winter sport 5, saj se je izkazala z uravnoteženimi lastnostmi na visoki kakovostni ravni na vseh ocenjevalnih področjih. Še zlasti je prepričljiva na mokri cesti, kjer je bila najboljša med vsemi, izkazala pa se je tudi z relativno majhno obrabo in majhno porabo goriva, na snegu in ledu pa je tudi dovolj dobra, da je dobila oceni dobro.

Med 14 pnevmatikami z oceno zadovoljivo jih ima osem lažje slabosti na več kot enem ocenjevalnem področju. Med šestimi pnevmatikami z eno lažjo slabostjo je tudi Savina pnevmatika eskimo HP2, ki je oceno zadovoljivo dobila zaradi nekoliko slabših lastnosti na mokri cesti, izkazala pa se je z najboljšimi lastnostmi na ledu, njena obraba pa je tudi zelo majhna. Sava, ki sodi – tako kot tudi Dunlop in Fulda – v koncern Goodyear, je tako na zelo podobni ravni kot Goodyearova pnevmatika utragrip performance gen-1, ki je oceno zadovoljivo dobila zaradi lažjih slabosti na snegu – tako kot tudi Fuldina pnevmatika kristall control HP2, a z nekaj večjim odmikom od najboljših pnevmatik na tem ocenjevalnem področju. Continentalova pnevmatika TS 850 P SUV je višjo oceno izgubila zaradi lastnosti na ledu, Michelinova pnevmatika alpin 5 zaradi lastnosti na snegu, Hankookova pa zaradi lastnosti na mokri cesti.

V dimenziji 215/65 R 16 H smo prav tako preskusili 16 pnevmatik. Gre za dimenzijo, ki jo uporablja zelo veliko cestnih terencev, med njimi tudi volkswagen tiguan, ki je bil tudi naš preskusni avto.

Tudi tu se je pri koncernu Michelin ponovila zgodba iz manjše dimenzije. BF Goodrichova pnevmatika g-force winter 2 je namreč tik pod vrhom z zelo dobrimi lastnostmi na snegu, in z lažjimi slabostmi na suhi in na mokri cesti. BF Goodrich namreč sodi v koncern Michelin, omenjena pnevmatika pa je prišla na trg z novim dezenom tekalne površine.

Oceno slabo je dobila Nankangova pnevmatika snow SV-2 zaradi zelo slabih lastnosti na mokri cesti in na snegu. Pnevmatika ima sicer ob oznaki M+S tudi znak snežinke, ki naj bi dokazoval njeno primernost za vožnjo po snegu, a izkazalo se je, da neupravičeno, saj so celo nekatere letne pnevmatike na snegu boljše od Nankangove zimske pnevmatike. Še en dokaz več, da zgolj oznakam ne gre zaupati.

Pri pnevmatikah za cestne terence smo ugotovili neobičajno velike razlike v porabi goriva – kar 8 odstotkov oziroma pol litra razlike na 100 km med najbolj in najmanj varčno pnevmatiko. Takšno razliko je nakazovala že oznaka na pnevmatikah: Goodyearova pnevmatika ima oznako C, Pirellijeva kot najmanj varčna E. A tudi oznakam ne gre vedno zaupati, kajti Savina in Nokianova pnevmatika imata oznako B, a je nista upravičili.

Pri obrabi smo ugotovili, da je bila povprečna prevožena razdalja 44.400 km, a pri vsakdanji uporabi lahko pride do večjih odstopanj zaradi terena, po katerem vozimo (po klancih ali ravnini), načina vožnje, pogona avtomobila (prednji, zadnji, štirikolesni), nastavitve podvozja, zmogljivosti motorja, vrste vožnje (po avtocestah ali običajnih cestah). Odstopanje od povprečja je bilo pri najboljši in najslabši pnevmatiki skoraj 40 odstotkov – za toliko prevožena razdalja lahko odstopa navzgor ali navzdol od povprečja.

Ne spreglejte tudi:

AMZS test 31 letnih pnevmatik dveh dimenzij: 195/65 R15 H in 215/65 R16 V

 

 

Ključne besede


zimaAMZSZimaTest pnevmatiksnegzimske razmereamzszimske pnevamtike