Pri Peugeotu so (do)končno podlegli trendom; novi 3008 je zdaj – vsaj po videzu – pravi cestni oziroma športni terenec, a je videti dovolj drugačen, da utegne razburkati pri kupcih nadvse priljubljen razred cestnih terencev.
Višje sedenje, večja oddaljenost od tal, robustni videz; tudi pri Peugeotu so skrbno preučili okuse in želje kupcev. Karoserijske poteze novega 3008 so ostre, skladne in všečne, mere pa malce drugačne kot prej; je 8 cm daljši od predhodnika, malce širši in malenkost nižji, ima pa za 6 cm večjo medosno razdaljo. Prostora za kolena zadaj je za ščepec več kot prej (a nič več kot pri tekmecih), prostornejši pa je tudi prtljažnik, saj gre zdaj vanj za 520 litrov prtljage. 3008 prve generacije je imel deljena prtljažna vrata (spodnji del se je odprl navzdol), novi 3008 pa ima klasična prtljažna vrata, a za doplačilo seveda opremljena z električnim odpiranjem in z vzvodom za enostavno podiranje asimetrično deljive zadnje klopi.
Po prostornosti in uporabnosti se 3008 torej lahko pomeri z vsakim tekmecem, od prav vseh pa se loči po povsem drugačni obliki in zasnovi armaturne plošče. Tudi 3008 ima majhen volanski obroč (ki je tokrat prisekan tako spodaj kot zgoraj) in dvignjen nadstrešek merilnikov. Ti so povsem digitalni in povsem prilagodljivi – od klasične okrogle do futuristične minimalistične grafike, s prikazom zemljevida satelitske navigacije vred. Doslej so toliko digitalizacije ponujali le avtomobili koncerna VW. Novi 3008 bo všeč ljubiteljem elektronike, ki jih verjetno ne bo motilo, da je treba marsikatero funkcijo poiskati prek številnih izbirnikov na dotik občutljivega zaslona.
A pomembno je tudi, da se v 3008 sedi udobno in ergonomsko pravilno; prednja sedeža kljub malce kratkima sedaloma ponujata dovolj bočne opore in udobja. Všečna oblika stikal sicer ne spada med ergonomske zahteve, daje pa občutek kakovostnih materialov in izdelave.
3008 je postavljen na enako platformo kot 308, kar pomeni, da si z njim deli motorje in menjalnike ter da kupec ne more dobiti štirikolesnega pogona. Za doplačilo je sicer na voljo sistem prilagodljivega delovanja ESC sistema z imenom grip control, a ta se s pravim štirikolesnim pogonom ne more meriti.
Preskusni 3008 je imel pod pokrovom motornega prostora 1,6-litrski dizelski štirivaljnik z 88 kW in 350 Nm navora ter 6-stopenjski samodejni menjalnik. Pogonska kombinacija spada v spodnji del cenika; ni prav športna, je pa udobna in lahkotna v vožnji, le poraba goriva bi bila lahko malce manjša – 6,9 l/100 km ni malo, navkljub samodejnemu menjalniku.
3008 je v vožnji lahkotno in enostavno vodljiv avto; na avtocestah udobno blaži cestne valove, dobro se znajde tudi med ovinki, če le ne zahtevate preveč. Vzmetenje je dokaj čvrsto, a učinkovito – če pod kolesi niso preveč izrazite neravnine.
3008 ponuja bogat nabor dodatkov in opreme, a marsikaj – tudi večino varnostnih pripomočkov – je treba doplačati; na primer za samodejno zaviranje v sili, aktivni tempomat in sistem za nadzor mrtvega kota.
Z malce bogatejšo serijsko opremo bi bila cena 27.200 evrov dobra ponudba, tako pa je treba za varnostni paket (in številne druge dodatke) dodatno seči v žep, kar ceno hitro dvigne prek 30.000 evrov, s katero pa 3008 nastopa tam, kjer je največja gneča tekmecev. Bo na koncu vendarle odločala oblika?
Motor in prenos moči | Dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1560 cm3, največja moč: 88 kW (120 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 300 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa | Dolžina: 444,7 cm, širina: 184,1 cm, višina: 162,4 cm, medosna razdalja: 267,5 cm, masa praznega vozila: 1512 kg, dovoljena skupna masa: 1990 kg, prtljažnik: 520 – 1482 l, posoda za gorivo: 53 l. |
Zmogljivosti in poraba | Največja hitrost: 185 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,6 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 3,9/4,7/4,2 l/100 km, izpust CO2: 108 g/km, poraba na testu: 6,9 l/100 km. |
Cena | P Automobil Import: 27.190 EUR |
Oblika in prostornost 5/5 + prepoznavna, a izstopajoča oblika + inovativno oblikovana notranjost + prostoren prtljažnik |
Zmogljivost in poraba 3/5 + prožen motor + udoben samodejni menjalnik – prevelika poraba goriva |
Vozne lastnosti in udobje 4/5 + lahkotna vodljivost + dobra lega na cesti – glasno vzmetenje na cestnih luknjah |
Varnost in oprema 3/5 + najbogatejši paket opreme – pomanjkljiv nabor serijskih varnostnih pripomočkov |
Vrednost glede na ceno 3/5 + primerljiva osnovna cena s tekmeci – veliko doplačil |