Za volanom: Volkswagen tiguan

Za volanom

Zmagovito naprej: Je novi tiguan boljši od predhodnika?


Prenove v večini primerov poskrbijo za boljši, lepši in tehnološko naprednejši avtomobil. Težava pa lahko nastopi, ko prenavljaš izredno uspešen model, kot je na primer Volkswagnov tiguan. Je novi tiguan boljši od predhodnika?

Zanimivosti in dejstva: Novi tiguan je v Sloveniji že naprodaj ...

za vstopni model 1.5 eTSI s 96 kW je treba odšteti vsaj 37.465 evrov. Za dizelsko različico s dvolitrskim TDI motorjem in 110 kW je treba dodati slabe tri evrske tisočake, hibridne različice pa bodo predvidoma na voljo pozneje - takrat bodo znane tudi njihove cene.

Tiguan se je na cestah večjemu touaregu pridružil leta 2007 - in bil takoj odlično sprejet. Jasno, tudi zaradi dejstva, ker se je pojavil v času, ko se je v avtomobilskem svetu že začenjalo vse vrteti okoli križancev in cestnih terencev. A skozi življenjski cikel, predvsem pa z drugo tiguanovo generacijo, je avto stopil iz povprečja in se povzpel na prodajni prestol. Že vse od leta 2018 je to najbolje prodajan volkswagen, v letu 2019 pa je bil tudi generalno najuspešnejši cestni terenec v Evropi. 
in kako potemtakem prenoviti konja, ki zmaguje? V nasprotju z drugo generacijo je novi tiguan oblikovno manj agresiven in oster, pa zato bolj eleganten in odrasel. Izstopata nova, tanjša LED žarometa, ki jih po vzoru električnih avtomobilov lahko povezuje LED trak.

Klasične maske in mreže hladilnika ni več, saj so slednjo preselili na zajeten in markanten odbijač, posledično je količnik zračnega upora (Cx) zmanjšan z vrednosti 0,33 na 0,28.

Glas ljudstva in sedme sile so slišali in upoštevali

Pri Volkswagnu so upoštevali kritike kupcev - pa tudi nas novinarjev - glede preobsežne digitalizacije notranjosti; v novega tiguana se vračajo stikala in gumbi - tudi vrteči gumb za glasnost in fizična stikala na volanskem obroču. S tem se pri Volkswagnu poslavljajo od navideznih stikal, občutljivih na dotik, ki se zares niso izkazala, navsezadnje se jih je na volanskem obroču vse prevečkrat pritiskalo po pomoti že med preprostim sukanjem volanskega obroča. Sicer pa notranjost zaznamujejo še kakovostni materiali, posebni “ergoactive plus” ergonomski sedeži (ki opcijsko prinašajo tudi masažo in samodejno ogrevanje ali prezračevanje) in pa seveda novo voznikovo okolje, ki sloni na komponentah modularne infotainment platforme četrte generacije. Izstopajo novi digitalni merilniki in sredinski zaslon z velikostjo 12,9 palcev, opcijsko je lahko velik celo 15 palcev. Pri Volkswagnu obljubljajo, da je vmesnik zdaj dovolj preizkušen in izpopolnjen, da je pripravljen za zanesljivo delovanje. Prve testne vožnje so omenjeno potrdile, saj zaslon zares deluje hitro in zanesljivo, predvsem pa si je mogoče, po vzoru pametnih telefonov, strukturo menijev in navideznih tipk prilagajati po svojem okusu. Omeniti velja še virtualno glasovno asistentko (Ida), ki se bo opirala tudi na klepetalnik ChatGPT in umetno inteligenco
Volkswagen, ki je v zadnjem času malce omilili svoje električne napovedi in načrte, pri tiguanu vztraja pri preizkušenih bencinskih in dizelskih motorjih, ki pa so jim dodali nove hibridne pogonske sisteme. Izstopa novi priključni hibrid, kjer so zmogljivost akumulatorskega sklopa z 10,6 kWh povečali na 19,7 kWh, kar pomeni, da lahko voznik izključno na elektriko prevozi tudi več kot 100 km. Izboljšano je tudi polnjenje - na stenski polnilnici je trikrat hitrejše kot doslej (11 kW), na hitrih polnilnicah z enosmernim tokom pa je po novem moč polnjenja lahko 50 kW.

Notranjost zaznamujejo kakovostni materiali, posebni “ergoactive plus” ergonomski sedeži (ki opcijsko prinašajo tudi masažo in samodejno ogrevanje ali prezračevanje) in pa seveda novo voznikovo okolje, ki sloni na komponentah modularne infotainment platforme četrte generacije. Izstopajo novi digitalni merilniki in sredinski zaslon z velikostjo 12,9 palcev, opcijsko je lahko velik celo 15 palcev.

Nadpovprečna vozniška izkušnja 

In vožnja z novim tiguanom? Vsekakor nadpovprečna, tako po občutkih, ki jih voznik doživlja za volanom, kot po pojavi avtomobila na cesti. Tiguan se zdi kot nekakšen "baby" touareg, saj postreže z razkošjem in udobjem ter številnimi nasodobnejšimi varnostno-asistenčnimi sistemi hkrati pa na cesti ne deluje okorno in je ne glede na motor pod pokrovom motornega prostora prijetno agilen in dinamičen. Omeniti velja še nov sistem uravnavanja podvozja DCC pro, ki z 2-ventilskimi blažilniki poskrbi, da je nagibanja tudi v hitreje odpeljanih ovinkih manj, kot bi od tako velikega, težkega in visokega avtomobila pričakovali. Če dodamo še serijski samodejni DSG menjalnik pri vseh motornih različicah, je to zgolj še češnja na vrhu nemške torte.


Pod črto ...

Novi tiguan že na pogled deluje bolj sodoben in bolj odrasel, bliže večjemu in prestiženejšemu touaregu. Razveseljuje široka in pestra pogonska ponudba (tudi štirikolesni pogon je na voljo), ki bencinskim in dizelskim motorjem dodaja tudi učinkovito hibridno ponudbo - v priključno-hibridni različici je vsaj 100 km daleč novi tiguan lahko tudi povsem električni avto … 

Volkswagen tiguan

- kompaktni cestni terenec srednjega razreda (dolžina 454 cm)
1,5 in 2-litrski štirivaljni motorji, bencin in dizel
učinkovit priključni hibrid z električnim dosegom prek 100 km
- samo še samodejni menjalnik
- širok nabor varnostno-asistenčnih sistemov
- glasovna asistenca z uporabo umetne inteligence (ChatGPT)
- možnost parkiranja na daljavo brez prisotnosti voznika
- že naprodaj v Sloveniji za najmanj 37.465 evrov

Sebastjan Plevnjak

Ključne besede


Za volanomTiguandizelpriključni hibridVolkswagenvolkswagen tiguanbencin

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

190

Priljubljenost članka

190

Shrani

Delite s prijatelji