Supertest: Volkswagen ID.3 pro - 2. del

Test

Službeno - v tujino: Se lahko z električnim avtom v omejenem potovalnem času in v napetem urniku dogodkov odpravimo na 400-kilometrsko službeno pot v tujino?


Se lahko z električnim avtom v omejenem potovalnem času in v napetem urniku dogodkov odpravimo na 400-kilometrsko službeno pot v tujino? Po odgovor na to vprašanje smo se iz Ljubljane odpeljali na salon IAA mobilnosti v München.

Tudi zaradi vaših vprašanj smo se z električnim avtom VW ID.3 pro odpravili na klasično službeno pot, ki zaradi številnih obveznosti zahteva časovno omejeno vožnjo. Pri Volkswagnu zagotavljajo, da umetna inteligenca budno spremlja porabo energije in ob nastavljenem navigacijskem cilju voznika pravočasno opozori, da je treba zaviti do vtičnice ob začrtani poti. Na telefon si zato nismo naložili številnih aplikacij za načrtovanje poti z električnim avtom. Časovni okvir poti nam ni dopuščal iskanja brezplačnih, cenejših oziroma manj zmogljivih polnilnic in ovinkov do njih. Naše energetske postanke smo zato tokrat predvideli v omrežju hitrih polnilnic Ionity, kjer pri plačilu s kreditno kartico preko njihove aplikacije cena za kWh energije zanaša 0,79 evra. Poudarjamo, da bi tako pot lahko prevozili tudi precej ceneje, a nikakor v v takšnem času. Upoštevajoč sodobne smernice souporabe avtomobila za čim večjo učinkovitost potovanja smo v avto povabili tudi tri novinarske kolege in tako polno zasedli sedeže ter s prtljago napolnili prtljažnik.

Prva septembrska nedelja je avtocesto spremenila v počasno reko pločevine, ki se je od jadranske obale vila v notranjost stare celine. Izjemno gost promet je vsem znižal potovalno hitrost, a kljub temu smo opazili, da je na dolgih avtocestnih klancih tudi pri hitrosti 100 km/h precej narasla poraba električne energije.

Igra številk - načrtovanje poti

Električna pot se je začela z igro številk. Aplikacija ARNB za načrtovanje poti, ki smo jo zagnali zgolj za primerjavo z navigacijo v ID.3, je izračunala dva postanka na hitrih polnilnicah. Za dopolnjevanje energije na obeh naj bi skupaj porabili le 34 minut. To bi seveda pomenilo, da bomo na cilj prispeli z minimalno varnostno zalogo energije oziroma še razpoložljivih kilometrov dosega. Bolj všeč nam je bil predlog Volkswagnove navigacije, ki je predlagala le en postanek, ki je bil v praksi dobrih 15 minut daljši od predvidenega.

Je res dovolj zmogljivih vtičnic?

Potrdili smo navigacijski predlog našega električnega ID.3, ki je predvideval en polnilni postanek in se z malce negotovim občutkom odpeljali na pot s 86-odstotno zalogo elektrike v akumulatorju. Po 152 kilometrih vožnje smo se na avtocestnem počivališču Laggen blizu Gmünda ustavili na kosilu in še pred vzponom proti najvišji točki avtoceste A10 v smeri Salzburga ID.3 priključili na polnilnico Ionity. Ob priklopu je polnilna moč (na DC vtičnici) znašala znašala 92 kW, a je z zasedenostjo polnilnic in naraščanjem količine energije v akumulatorju hitro začela padati. V času kosila, natančneje v 54 minutah, smo v celoti napolnili energijsko shrambo ID.3. Pretočili smo 37,012 kWh elektrike in plačali 25,95 evra. Ob našem odhodu je bilo zasedenih vseh šest polnilnih mest, še štirje električni avtomobili pa so že čakali v vrsti na prosto vtičnico. Imeli smo srečo, saj bi lahko naš postanek, če bi prišli nekaj minut pozneje, trajal tudi precej dlje. 

Turistične prometne konice so že danes očitno (pre)velik zalogaj za polnilno infrastrukturo, saj je ob avtocestah premalo hitrih električnih polnilnic, pa čeprav je bila tisto nedeljo v nepregledni množici vozil na avtocesti le peščica električnih.


Tempo poti proti cilju je narekoval predvsem gost promet, v katerem bi brez težav prevozili še dobrih 300 kilometrov do cilja. A namesto plazenja v krajšem zastoju na avtocesti A8 smo izkoristili prosto polnilnico in naredili še krajši postanek za kavo. V manj kot pol ure smo energijsko zalogo dopolnili še z 19,51 kWh elektrike in se tako načrtno izognili iskanju proste vtičnice v mestu. Po 416 kilometrih smo na cilj prišli s povprečno porabo 15,9 kWh na 100 km in z več kot 80-odstotno napolnjenostjo akumulatorja. Za pot z dvema postankoma smo porabili slabih 7 ur, a potovalni čas je narekoval predvsem zelo gost promet z zastoji, kar pa je seveda vplivalo tudi na porabo elektrike.

Lastniki oziroma uporabniki Volkswagnovih električnih avtomobilov lahko ob pomoči WeConnect ID. ob sklenitvi paketne naročnine tudi na polnilnicah Ionity polnijo ceneje.

Za dobrih 1000 kilometrov tri ure “hitrega” polnjenja za 109,76 evra

Proti domu smo se iz bavarske prestolnice zaradi odlične digitalne podpore avtomobila samozavestno in brez tesnobe odpeljali z manj kot tretjino zaloge energije, saj smo kar nekaj energije porabili za mestne vožnje po Münchnu. Zaradi nižje izhodiščne zaloge elektrike in hitrejšega tempa vožnje (130 km/h) smo morali narediti dva postanka (48 in 50 minut) in za 86,582 kWh elektrike odšteli 68,4 evra. Na srečo sta bili obakrat polnilnici nezasedeni. Pred domača vrata na Dolenjskem smo se po 499 kilometrih avtoceste pripeljali še s 142 kilometri dosega.

V treh dneh službene poti je bil ID.3 v omrežje priključen 3 ure, upoštevajoč kilometre, prevožene po Münchnu, pa smo z njim prevozili dobrih 1000 kilometrov, pretočili 144 kWh elektrike in zanjo odšteli 109,76 evra.

Dejstvo je, da električno potovanje na daljše razdalje zahteva več časa, prilagajanja in denarja, sploh če se na poti mudi. V golfu TDI ali TSI bi na Bavarsko prišli ceneje in vsaj uro ali dve hitreje, če bi se odrekli postankom.

Glede na to, kar smo slišali in videli na salonu IAA mobilnosti v München in doživeli na naši električni poti, smo prepričani, da je pred električno mobilnostjo še veliko izzivov. Napovedano slovo motorja z notranjim zgorevanjem bo po našem mnenju zagotovo upočasnila prepočasna rast zmogljive polnilne infrastrukture.

Vozniški zapiski

Vožnja je na daljše razdalje ob pomoči Volkswagnovega potovalnega asistenta zelo udobna in predvsem v gostem prometu z zastoji zelo nestresna. ID.3 je odlično sledil prometu, v zastojih sam zaustavil in ponovno speljal. Umetna inteligenca zelo dobro združuje navigacijske podatke s prometnimi informacijami in neposrednim dogajanjem na cesti pred avtomobilom. V praksi to pomeni, da je že avto že pred zastojem začel zmanjševati hitrost, pravočasno je zaviral pred deli na cesti in glede na topografske podatke na spustih zaviral oziroma nastavljeno hitrost vzdrževal za čim boljši izkoristek rekuperacije.
Pohvaliti velja tudi natančnost navigacije, ki glede na porabo energije sproti predvideva polnilna mesta in voznika pravočasno opozori na morebitne spremembe poti zaradi energijske oskrbe. Načrtovanje polnjenja na poti je odlično podprto s kartografijo. Potovanja z električnim avtomobilom si ne predstavljamo brez dobre digitalne podatkovne komunikacije.

  

Ključne besede


ElektrikaElektrični avtiElektromobilnostsupertestelektrične polnilniceVolkswagenpod drobnogledomvolkswagen ID.3